Onderwijsaanbod

Onderwijs-aanbod

Een aanbod aan studierichtingen voor ieders talenten

Welkom in het secundair onderwijs! Klaar voor deze spannende stap? Wees gerust: onze eerste graad geeft je alle ruimte om te groeien. In onze zes klassen van 1A krijg je een brede algemene vorming waarin we je voorbereiden op alle soorten richtingen. Onze klas van 1B is de ideale start voor leerlingen die in de toekomst wellicht een praktische, arbeidsmarktgerichte richting zullen kiezen of voor leerlingen die nog niet alle leerstof uit de lagere school hebben verworven. In 1B leer je vooral door te doen, verwerk je nieuwe leerstof op een rustiger tempo en zit je met minder leerlingen in de klas. Doorstromen naar 1A vanuit 1B is in specifieke gevallen mogelijk.

In de 1ste graad moet je nog niet kiezen welke richting je wil volgen. Je krijgt een brede algemene vorming waardoor je voorbereid wordt op verschillende studiedomeinen. Je leert jezelf beter kennen, je ontdekt wat je goed kunt en wat je echt graag doet. Ons leerkrachtenteam helpt je daar graag bij. Zo kies je op het einde van de eerste graad goed en doordacht je studierichting voor de 2de graad.

Bekijk alvast even onze lessentabellen van het eerste en tweede jaar en onze basisopties in het tweede jaar.

Voor de tweede en derde graad kiest onze school er bewust voor een domeinschool te zijn voor de domeinen STEM en Maatschappij & Welzijn. Dat betekent dat wij in de 2de en 3de graad voor deze domeinen richtingen aanbieden die behoren tot de verschillende onderwijsvormen (ASO, TSO en BSO). We bieden dus richtingen aan zowel voor leerlingen die zeker graag willen verder studeren na het secundair onderwijs (doorstroomfinaliteit) als voor leerlingen die meteen na het secundair graag vakbekwaam aan de slag gaan (arbeidsmarktfinaliteit) of hier nog niet uit zijn.

Ontdek je tijdens de eerste graad bij ons op school dat jouw interesse of talent in een ander domein ligt dan STEM of Maatschappij & Welzijn? Dan helpen we je uiteraard zoeken naar een passende school die jouw gekozen studiedomein aanbiedt.

Vanaf de tweede en derde graad bieden we onderstaande studierichtingen aan.

Blijf op de hoogte van het onderwijsaanbod en de inschrijvingen

Studiedomein STEM

STEM staat voor Science, Technology, Engineering and Mathematics. Deze internationaal gebruikelijke uitdrukking omvat alle studierichtingen waarin het accent duidelijk ligt op exacte wetenschappen en technologie, techniek of ICT en waarvan de meeste afgestudeerden in een wetenschappelijke en/of technologisch georiënteerde job terechtkomen.

Finaliteit doorstroom

• Wetenschappen-wiskunde (ASO)
  • Moderne talen-wetenschappen (ASO)
  • Technologische wetenschappen & engineering (TSO)
  • Mechatronica (TSO)

Dubbele finaliteit

• Elektrotechnieken (TSO)
  • Elektromechanische technieken (TSO)
  • Industriële ICT (TSO)

Finaliteit arbeidsmarkt

• Elektrische installaties (BSO)

Studiedomein Maatschappij en Welzijn

In dit domein ligt de focus op de mens in al zijn facetten.

Finaliteit doorstroom

• Humane Wetenschappen (ASO)
  • Welzijnswetenschappen (TSO)

Dubbele finaliteit

• Opvoeding en begeleiding (TSO)

Finaliteit arbeidsmarkt

• Basiszorg en ondersteuning (BSO)

Interesse?

Je bent ouder en geïnteresseerd in de Egied Van Broeckhovenschool als secundaire school voor je kind? Laat je gegevens vrijblijvend achter via dit formulier. Zo blijf je op de hoogte.

pexels-photo-3178818

"*" geeft vereiste velden aan

Naam ouder*
Naam kind*
DD slash MM slash JJJJ
Inschrijvingsprocedure
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.